Pages

Friday, June 29, 2012

Kuatkan hati......

Ya Allah, kadang2 x mampu utk aku tanggung sorang2
Begitu besar dugaan ini padaku
satu2 masalah dtg dan pada sape harus ku adukan rasa sedih dlm hati ini.... :'(

My laptop dah pergi jauh dari hatiku, kini putra & latisya yang hadir
kurang sikit kesedihan hatiku
Kini masalah lain pulak yg timbul & x selesai lagi
Kunci Rifdah harus ku tukar dan anggaran bayaran tu paling krg pun 300
Habis duit simpanan bulan ni
Dtg pulak masalah lain P1max x settle lagi
broadband kecik kat phg so nak kena terminate cpt2
cause t x pasal2 byr dlm 100..
adoi....terseksanya aku kat sini...
nak baik kmpg paling tidak 200 mesti ada cause minyak + tol
lagi best perlukan  tenaga yg perlu tp x mampu kot dgn keadaan aku skrg
ntah kenapa sejak akhir2 kaki dan tangan aku cpt sakit n cramp....risau kot
nak cari driver blm masa & blm muncul
aku bg my sis settelakan dan kena buat surat rasmi pulak sbgi wakil dia terminate p1max

Skrg masalah my brother...kul 12 mlm ni kena amik dia kat lcct
tp kat mane pulak aku nk bg tido ni
cause tadi my mom call x bg adik paling bongsu balik tanpa suami dia
x jadi aku nk hntr my brother umah adik
adoiii...pening la..
aku jugak nak kena settlekan...
Adik aku srg ni mmg nak kena asah je otak dia, padahal dah ada suami..
suami pun  kdg2 nak je aku mrh sb ikutkan sgt ckp bini...
dah tau adik aku tu muda so tegas la...igtkan dia tu dah jadi bini & ibu
x perlu nak ikut hati muda yg terlampau tu
tp itu semua serahkan kat aku

Kat phg lain pulak citenye..
ibu ku mengadu pula kat aku pasal rumah...
aku dah ckp buat ikut kemampuan, buat ikut keselesaan
skrg lepaskan marah pada abg & ayah kat aku
aku mampu dengar je...
kena jugak membantu segi kewangan sebab ada part yg x siap
lari lagi bajet....
nak jerit tp x mampu.......

Rasa marah jugak kat diri ni
x mampu nak kuat...ada masalah je menangis..
tp itu mampu legakan hatiku...
kalau tidak confirm aku sakit....
Habis semua tanggungjawab jatuh pada aku
x pernah aku merungut wpun mmg itu yg aku tanggung since remaja
wpun ku bukan anak sulung
but kdg2 terasa penat & aku simpan dlm hati
aku redha ngan ape yg berlaku but aku cuma perluka kekuatan
kekuatan aku skrg pada anak2 tp diorg jauh
aku kekurangan kekuatan tp aku tahu Allah sentiasa ada berikan kekuatan padaku
cuma aku perlu dinasihat dan diberi semangat

bantulah berikan aku semangat itu wahai insan2 di luar sana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...