Pages

Wednesday, June 13, 2012

Match maker......

Ya Allah, hatiku sgt sakit skrg ni
terlalu byk org tujukan soalan kawen padaku
tak terkata aku dibuatnye
bukan kerna aku takut kisah2 lalu
tetapi aku masih dlm pencarian jodohku
Niat dihati mmg ingin hidup berpasangan
ingin berkongsi suka dan duka bersama
tapi sape yg inginkan aku ini???
sedih tetap ada dlm hati jika ada yg persoalkan ttg jodohku
tp aku pendamkan saje...
diorg x tahu betapa sakitnye hati ni
tp aku serahkan semuanya pad Allah swt kerna DIA memahami ape yg berada dlm hatiku..

Si dia (putra) yg pernah menjadi sebahagian hatiku
kini kami hanya sahabat..
bukan kerna tidak syg tetapi kerna family
biarlah cinta yg dibina direstui keluarga
dan cinta yg dibina tanpa ada rasa kesangsian
Putra ttp menjadi sahabatku kerna dia pernah menemani disaat aku down kerna mslh di tmpt keje
dia menjadi pendengar cerita sedihku
dia penghiburku....
Alhamdulilah kami masih ada ruang utk bersahabat...
wpun kami pernah suke sama suke

Entah kenapa malam ini aku rasa sgt marah padanya
entah knp dia sanggup jadi match maker utkku
aku ada kenali seorang shbtnye dan mmg aku blh serasi
tp x bermakna aku blh menyukai insan itu lbh dari seorang kawan
blh dia berkata "jika ditakdirkan kita tidak ada ape2 hbgn
fikirkan sahabatnye utk jodohku.."
ya allah peritnye rasa ..
aku ni bukan terlalu desperate utk mencari jodoh
dan mmg aku x ada sedikit perasaan pun pada sahabatnye
wpun aku mmg blh serasi dgn cara sabahatnye itu
blh jgk dia kata aku sesuai...

saat aku hntr dia pulang dan aku kembali ke rumah
menitis air mataku...
ntah knp terasa sebak yg amat sgt..
aku terus merindui anakku..
kerna mereka yg mampu mendamaikan hatiku kini
kenapa mesti jadi padaku???
sape yg tidak ingin berkawen??
kalau ada yg benar2 ingin mengambil ku sbgi isteri
pasti akan ku terima tetapi akan ku lihat agamanya
kerna ku inginkan seorang suami yg mampu membimbingku ke jalan yg benar
bukan paras rupa mahupun harta yg ku kejar
cukuplah itu semua ku kecapi dlm dunia
skrg aku ingin kan kekayaan akhirat...

ya Allah, kadang2 hambamu ini lemah dalam ujianMU
jika ada insan yg bisa membantu dan memimpin ke arahMU
pertemukan lah kami dan satukan kami
Aku ingin dipimpin dan dibimbing
tatkala itu juga aku ingin kesunyian dan kegembiraan ku dikongsi
bersama insan yg halal disisiku....

:: Aku perlu kuat dlm tempuhi semua ini, ceriakan hidupku dengan senyuman ::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...