Pages

Friday, June 15, 2012

Hati.....

mungkin sesape yg blum mengenaliku
tidak akan faham corak perhubungan ku bila rapat dgn seseorang
mmg aku seorang yg peramah dan mudah mesra
yg kelakar bila diorang mengatakan aku manja
padahal bila aku bersama keluarga
aku lah anak yg suka berdikari tanpa menyusahkan sesiapa

Qema adalah kawan / sahabat yg memahami
segala kegembiraan, kedukaan dan keperitan yg pernah aku lalui
aku mmg wanita yg rapat dgn lelaki
dan bila ku rapat tidak semestinya org itu yg ku cintai
cukup la selama ini aku disakiti dan ditinggalkan oleh lelaki

tidak pulak aku membenci lelaki
jika berkaitan jodoh ku serah semuanya pada Allah swt
DIA tahu mana yg terbaek utkku
tatkala itu aku juga berusaha tapi tidak terlalu desparate
aku ingin kan seseorang yg boleh membimbing ku ke jalan Allah
tak kesah la kalau insan itu bukan ustaz
kalau ustaz orangnya Alhamdulilah kerna mampu membimbingku
jika ianya bukan ustaz tp ada ilmu agama dlm dirinya
sudah memadai utkku..
kerna aku ingin insan yang baru dilahirkan nanti
dpt bimbingan sempurna dariku dan suamiku

Cuma skrg ape yg dlm hatiku hanya Allah swt
niat utk berkahwin mmg ada
tp aku berserah..
jika benar ada yg ingin melamarku
melamarlah depan ibu dan ayahku
kerna mereka berhak membuat kptsn kehidupanku
kerna pilihan mereka pasti tidak salah
cukup aku tersalah langkah
dan tidak sesekali aku ulangi
utk melukakan hati ini dan hati ibubapaku....

jadi salah ke aku berkawan rapat dgn insan yg berlainan jantina
tidak sesekali aku ingin merampas
dan jika benar insan itu sudah berpunya
aku rela mengundurkan diri.....
aku ingin berkawan dan terus berkawan
bercinta biarlah selepas kahwin kerna keindahannya tak terjangka

<3 Senyuman sentiasa dibibirku, Tetapi hati menangis biarlah ku rasa sendiri kerna tidak ku ingin membebankan sesiapa. Jangan lukakan hati insan yg ku sayangi kerna luka itu pasti aku rasai <3



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...