Pages

Thursday, June 7, 2012

Jodohku....

Knp ye aku post tajuk ni??
Adakah aku sudah berpunya??(tersenyum srg2) :)
aku masih begini solo tanpa seseorang dalam hatiku
Kalu ditanya adakah aku sudah bersedia utk pikul tanggungjawab?
jwpannya Yaaaaaaaaaaa....(bersungguh2)
Tp sapekah bakal menjaga dan mendidikku ke jalan Allah
serta membina Masjid yang utuh??
masih menjadi tanda taye pada diriku 
dan itu semua ku serahkan pada Allah..

Jejaka hensem (helmi) "kawen la cepat". I said "mcm mane nk kawen bukan ada calon"
JH said again "cari lah". I balas semula "x nak la sebab cukup masa silam menyakitkan, skrg serah pd Allah swt". U know what he said "perlu berusaha baru serahkan pada Allah". Disaat itu juga, hati sedih sb aku dah berusaha tp semuanya tidak mampu utk memimpinku dan lagi sedih yg pernah ku impikan dialah bakal suamiku akhirnya meninggalkanku tanpa rasa bersalah dlm diri. Ku terima segala kekurangan diri tp lelaki di luar sana mampu ke menerima kekurangan ku ini. So now aku serahkan semuanya pada Allah. biarlah dia pertemukan aku dengan insan yg benar ditakdirkan utk bersamaku. Sape, Bila dan Di mana?hanya doa yang kudambakan.

Kini aku ingin blaja mendekatiNYA dan snts mencintaiNYA. Dulu aku kekurangan itu semua dan sukar untuk aku ke depan. Dulu ku harapkan ada insan yang membawa aku ke arah itu tp biarlah waktu ini aku blaja berdikari membawa dan membentuk ke arah yang benar. Mungkin t satu saat akan hadir yg menghulurkan tangan memimpinku. Di satu saat yg lain, lahir insan baru di mana aku dan si dia akan memimpin insan2 baru itu..Pasti ketika itu kebahagiaan akan melimpah ruah dan rezki jangan dikata lah..

Begitu Indah khayalanku tp Insya Allah pasti akan termakbul jika kita istiqamah pada SIDIA Maha Agung. DIA lebih mengetahui apa dalam hati kita.....I LOVE ALLAH swt.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...