Pages

Monday, May 27, 2013

Minda kosong...tangan ku capai mencoret sesuatu..

Minda ku yang kosong merasakan masa itu lambat bergerak...
Kepenatan semalam masih lagi terasa
Kepenatan dalam hati tak terucap / tak terluah

Ku biarkan alat komunikasiku berkeadaan 'senyap'
Ku biarkan ianya itu penuh dengan sms pengirim
Ku biarkan skrin memaparkan miscall yang berulang2
Bukan kerna ku marah
Bukan kerna ku benci
Bukan kerna ku bosan
Tetapi kerna ku ingin bersendiri.....

Memahami, mengenali dan menyelami diriku sebenar
agak susah dan agak rumit
Adakah hidupku ini ditakdirkan bersendiri??
Adakah hidupku ini ditakdirkan berhujan masalah??
Adakah hidupku ini ditakdirkan kesunyiaan??
Adakah hidupku ini ditakdirkan menyayangi hanya dalam diam???

Ya Allah, tidak pernah ku merungut mahupun ku menyalahkan nasibku
Kerna aku sedar & aku teringat
Ucapan ustaz " sebelum menyalahkan sesuatu, fikirkan dulu kesalahan sendiri apa kesilapan yang telah kita lakukan...mungkin itu hukuman untuk kita. Perbaikilah Insya Allah dipermudahkan"
Tersentak jiwa ini, menitis airmataku dalam diam
Ku mengakui kesalahan & kesilapanku YA ALLAH
ku perlukan pimpinanMU agar aku mencintaiMU selagi ku bernafas

Ku mencari kekuatanku....
Ku mencari kesabaranku....
Ku mencari ketabahanku...
Ku mencari kasih, sayang dan bahagiaku...
DariMU Ya Allah.....

Aku perlu berubah untuk akhlakku
Aku perlu berubah untuk jiwaku
Aku perlu berubah untuk kebahagiaanku jua orang kesayanganku
Aku perlu berubah untuk sebuah CINTA ILAHI

Bimbing, didik dan ajariku menuju jalanMU



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...