Pages

Friday, April 26, 2013

29 April 2013 - Isnin

Someone....

Terlalu special pernah terletak dihatiku
Dia terlalu sempurna berbandingku
Layakkah aku???persoalan yang pernah bermain dihatiku

Pandang kiri, pandang depan, pandang kanan & pandang bawah...
Ya Allah, betapa rendahnya diriku bila disampingnya
Jawapan layak ke tidak diriku ini....totally aku reject Ho
(bermain2 dengan ayat statistik)

Kemerduaan suara pernah membuka pintu hati ini
untuk menerima cinta dari insan bernama lelaki
Kesopanan tingkah lakunya membuat aku
terpesona dan terkaku melihatnya
Penjagaan penglihatannya membuat aku
benar2 terpukau akan dirinya yang sebenar

Ya Allah, kau hadirkan dia depan mataku
Ya Allah, kau biarkan aku mendengar kemerduaan suaranya
Ya Allah, kau biarkan aku berdegup kencang tatkala disebelahnya

Kenapa dihadiahkan kemunculan dia untukku???
Adakah kerna Engkau (Allah) ingin kan aku merasai semula makna cinta?
Setelah bertahun2 aku membina tembok hati untuk insan bernama lelaki...
Kejam ke aku ini dek kerna cinta yang pernah terputus tengah jalan

Ku pernah idamkan jika dia benar milikku...
Impian dia bakal membimbingku ke jalan yang benar
setelah ku rasakan diri ini seakan tersasar jauh dari cinta ILAHI
Impian dia bakal mewarnai keluargaku dengan ilmu agamanya
setelah ada kesedaran dalam keluargaku mengenai takdir Allah
Impian dia bakal mendidik bakal anak2 kami menjadi khalifah Allah
setelah cahaya kelembutannya memancar menusuk hatiku

Tetapi impian tidak semestinya menjadi kenyataan kan....
Cinta x semestinya memiliki..
cukuplah cinta ku untuknya kekal dalam hati...
cintaku padanya atas kerna cintaku pada ILAHI
Terma kasih Ya Allah kerna pernah kurniakan rasa cinta ini
selama 7 bulan penantianku dan cinta itu masih tersemat rapi
sehingga kini....

Wahai cahaya,
Ku doakan agar kau dipertemukan dengan insan yang benar2 layak untukmu
agar dia menjagamu lebih sempurna dariku
agar dia dapat melahirkan zuriat seperti dirimu
agar dia menjadi tulung rusuk kirimu yang begitu utuh
agar dia mampu menceriakan mahligaimu

Selamat Ulangtahun kelahiran ke 28.....Doaku untukmu sentiasa kuiringi


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...