Pages

Friday, January 25, 2013

Kekeliruan @ Kepercayaan...

semalam aku tidur di rumah BFF
dah lama x menjenguk dan berborak kosong
rindu katakan...
Dia salah seorang BFF yang sentiasa berada
ketika aku susah, sedih dan sakit...
susah nak jumpa BFF macam tu
ada lagi yang lain tetapi
bila aku pening dalam buat keputusan
aku pasti akan minta tolong dia

if dia akan berumahtangga dengan sape
aku harus bercerita segala sedih duka hatiku

perkara yang sama sentiasa berulang dalam hidupku
tidak pernah ku salahkan takdir
kerna ada hikmah tetapi
kadang2 hati kita terasa ingin tahu mengapa???
mengapa setiap kali aku menerima cinta dan mengenali cinta
pasti diakhirnya aku dikecewakan
ditinggalkan tanpa pesanan
kenapa dan mengapa???

adakah aku insan yang tidak layak utk dicintai dan mencintai???
BFF aku bertanya samada aku pernah sakitkan hati sesiapa
dan org itu melakukan sesuatu??
dia juga menyarankan aku berubat???
mungkin dulu aku sukar utk menerima semua ini
kerna bagiku itu ketentuan ALLAH
tetapi kemusykilan terjadi ketika ini
di mana dia yang kuterima cintanya menyepi tanpa satu berita

aku memahami kerjaya nya tetapi tidak la sampai berminggu2 tanpa berita
adakah dia di dalam hutan
selalunya dikabarkan di mana dia tetapi???
tanda taye lagi2 aku call tidak diangkat
di mana dia?? kenapa sanggup buatku begini??apa salahku???
perkara sebegini terjadi dari dulu lagi
termasuk xtunangku sendiri...

apa harus ku lakukan???
kekeliruan bermain dijiwaku
kepercayaan berlegar2 dimindaku
kuatkan hatiku Ya Allah
tabahkan jiwaku Ya Allah
Berikan ku petunjuk agar aku sentiasa kuat dalam ujianMU...

1 comment:

  1. awk sabar ye...mungkin Allah nak bagi jodoh yg lebih baik utk Allah..cuma buat masa ni Allah sedang menguji kesabaran awk....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...